HCR De Eenhoorn
08-11-2021
In het pand op de hoek van de Markt in Oostburg stond Peters wieg. Hier is hij geboren en wil hij nooit meer weg. Peter: “Mijn vader startte in 1958 een café met vergaderzalen. Zeker op woensdag, marktdag, was het een drukte van jewelste. Dan werden de zaken gedaan. Na verloop van tijd heeft het café plaatsgemaakt voor een restaurant en zijn de vergaderzalen omgebouwd tot hotelkamers. We hebben nu elf hotelkamers. Elke vrije minuut was ik in De Eenhoorn te vinden. M’n vader en de koks die er toen werkten hebben me alles geleerd. Toen mijn ouders met de zaak stopten, hebben mijn broer Frank en zijn vrouw Marina de zaak overgenomen.”
Viersterrenhotel
Vijf jaar geleden kondigde Frank aan te willen stoppen en zijn Peter en Patricia ingestapt. Dat De Eenhoorn in vreemde handen zou komen, was voor Peter geen optie. De liefde voor het familiebedrijf zit diep. Patricia: “We hebben er onze eigen stempel opgedrukt en met succes. Binnen anderhalf jaar werd onze inzet bekroond met een vier sterren classificatie en onze gasten waarderen het hotel met een 9,1! We kunnen dit natuurlijk niet alleen. Ons personeel is goud waard! Mijn achtergrond is HR manager, dus qua horeca heb ik alles moeten leren. Met plezier! Het persoonlijk contact, de dankbaarheid en gezelligheid geeft enorm veel energie. Bovendien deel ik graag met de gasten hoe mooi onze streek is.”
Vers en zelf gemaakt
Peter: “In de keuken voel ik me als een vis in het water. Het is echt mijn domein. Alles wordt vers gemaakt: soepen, sauzen, garnalen- en aardappelkroketjes... Het is zeker arbeidsintensief, maar de smaak! Onze gevarieerde menukaart biedt voor elk moment van de dag voor ieder wat wils. Voor een drankje, lunch, koffie met wat lekkers of een uitgebreid diner met bijpassende wijnen, onze deur staat voor je open!”
Viersterrenhotel
Vijf jaar geleden kondigde Frank aan te willen stoppen en zijn Peter en Patricia ingestapt. Dat De Eenhoorn in vreemde handen zou komen, was voor Peter geen optie. De liefde voor het familiebedrijf zit diep. Patricia: “We hebben er onze eigen stempel opgedrukt en met succes. Binnen anderhalf jaar werd onze inzet bekroond met een vier sterren classificatie en onze gasten waarderen het hotel met een 9,1! We kunnen dit natuurlijk niet alleen. Ons personeel is goud waard! Mijn achtergrond is HR manager, dus qua horeca heb ik alles moeten leren. Met plezier! Het persoonlijk contact, de dankbaarheid en gezelligheid geeft enorm veel energie. Bovendien deel ik graag met de gasten hoe mooi onze streek is.”
Vers en zelf gemaakt
Peter: “In de keuken voel ik me als een vis in het water. Het is echt mijn domein. Alles wordt vers gemaakt: soepen, sauzen, garnalen- en aardappelkroketjes... Het is zeker arbeidsintensief, maar de smaak! Onze gevarieerde menukaart biedt voor elk moment van de dag voor ieder wat wils. Voor een drankje, lunch, koffie met wat lekkers of een uitgebreid diner met bijpassende wijnen, onze deur staat voor je open!”